torsdag 12 december 2013

Att misslyckas

Jag tycker randiga tyger är så läckra och jag dras verkligen till dem men att det ska vara så svårt ibland att få ihop det. Jag har åtminstone lärt mig att inte sätta randigt tyg på baksidan för det är helt omöjligt att få det rakt.
Här har jag misslyckats totalt att få ihop ränderna. Så här i efterhand kan jag tänka att jag skulle aldrig ha använt det randiga utan hittat ett annat tyg som jag inte behövt mönsterpassa och använt det randiga som banding. Det är lätt att vara efterklok och det är av misstagen man lär sig, heter det ju. Men nu ligger den på skänken i köket och det står en del saker där som skymmer det mesta.

.. men jag tycker jag fick till en fin quiltning i mitten även om det inte syns så tydligt.

Ett speciellt tack idag till Dollandesign för den fina vinsten. Jag lovar att snart sy något av dessa tyger.



2 kommentarer:

  1. Ja det er ikke lett å få slike striper å passe sammen. Men jeg syns ikke det gjör så mye. Det er helheten som betyr noe. Til binding er de perfekt. Katten er ut til å ha julfestet ganske hårdt....... :-)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig. Det är inte lätt med randiga tyger med tusan så dekorativt. Jag faller också lätt för randiga tyger och har använt en del som binding, där jag tycker att det blir jätteläckert.

    SvaraRadera