tisdag 10 december 2013

En liten ängel


Vem kan motstå sådana här små knyten. Den svarte är Sixten. Jag fann honom på en tomatodling utanför Ödåkra och han tillbringade sin tid i en flyttkartong. Det var 6 kattungar i denna låda. På väg hem flåsade och pep han hela tiden men jag har aldrig sett en lyckligare katt när jag släppte ut honom i köket. Det första han fick syn på var matskålarna och sen öppnade sig en helt ny värld för honom. Han har känt sig hemma från första stund. Den röde är också bara så söt men han var redan tingad och tur var väl det för annars hade han också åkt med mig hem. Sixtens mamma är en flerfärgad vanlig huskatt men pappan däremot var en stor väldigt långhårig röd katt som de hade snaggat för att han var så tovig. Jag betecknar Sixten som svart men när han ligger, som här nedan, i solen, skimrar pälsen i rött.
 

 

En brödkorg med tyger av Loralie.
 

1 kommentar: