fredag 31 januari 2014

Ett kattliv

Det här är ett av mina första täcken. Sydd med Ohio star block. Blocken är handquiltade och sen ihopsydda med quilt-as-you-go. Bården är maskinquiltad.

Fortsättning Utdrag ur Katternas bok:

Idag den 6 december 2007 hittade jag min lilla Missellie död. Hur länge hon legat vet jag inte för hon försvann ut på lördagen den 1 december.
 
Jag har varit ute och kallat och gått och letat flera gånger varje dag men idag gick jag ännu längre, ända upp på stora vägen och hittade henne vid sidan om vägen en bit in på gräset. Hon var stel och blöt. Förhoppningsvis dog hon direkt, hon hade en blodig fläck strax under örat, så hon har säkerligen blivit påkörd. Jag tog av mig jackan, jag hade en kofta undertill som jag tog av mig och lindade in henne i och tårarna bara forsade medan gick hem med henne.
 
Jag är jätteledsen nu men jag är tacksam att jag hittade henne. Ovissheten är värst. Min lilla gumma blev inte mer 3 år och jag hoppas hon är lyckligare nu i sin katthimmel än hon var på jorden. Jag tror inte hon trivdes riktigt bra i sig själv, hon var en sådan orolig själ. Vissa katter trivs inte ihop med andra katter, det är bara att konstatera.
 
Jag saknar dig så lilla gumman och så länge jag lever kommer du att finnas i mitt hjärta och minne.
 
En sista viloplats.
To be continued ...

1 kommentar:

  1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ mua hàng mỹ từ dịch vụ order hàng mỹ hay nhận mua nước hoa pháp từ website nổi tiếng hàng đầu nước Mỹ mua hàng ebay ship về VN uy tín, giá rẻ.

    SvaraRadera