onsdag 1 januari 2014

In the beginning

 
Årets första dag och jag har lovat mig själv att färdigställa så många ofullbordade projekt som möjligt. Får se hur länge detta håller för 2014 kommer att bli ett aktivt år inom Öresundsquiltarna och jag tänker först och främst då på vår stora "färgsprakande" utställning som vi ska ha i september och som vi är i gång och planerar för. Skriv redan nu in den 26-28 september i era kalendrar.
 


Det här var mitt allra första quiltprojekt. Vi är en liten grupp på 4 personer som håller ihop i vått och torrt och en av tjejerna hade hållit på med patchwork ett tag och när vi såg vilka fina saker hon gjort så blev vi andra naturligtvis jättesugna på detta. Med hennes ledning inhandlades hos Quiltameva diverse tillbehör för att kunna starta upp projektet och sen har en helt ny värld öppnat sig för oss.

Hördu Kaj, var har vi hamnat? Var är all snö och is? Jag vet inte Stina, alla skyller på växthuseffekten.

2 kommentarer:

  1. Det var inget "lätt som ett plätt" projekt Du började att sy inom lapptekniken, ser jag. En löpare med små korgar gjorde Du bra i alla fall, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Ja det er utrolig hva man har lärt seg på kort tid, også via ÖQ.Vi gleder oss til sept. og utstilling.

    SvaraRadera