söndag 5 januari 2014

Olympiska spelen



Den här löparen har inget med OS att göra men på något konstigt sett tänker jag på OS-ringarna när jag ser på den. Ibland associerar jag till konstiga saker, så är det bara. Har sytt löparen efter ett mönster från Quiltameva med Nancy Halvorsen tyger. Fick till en fin blomma i mitten men som vanligt tänker jag i efterhand att jag kanske skulle använt en färgad tråd så den kommer fram lite mer. Men kanske ändå inte, jag tror det blir bäst när jag inte tänker för mycket.

 

Mexicohatt. Sådde dem en sommar för jag tyckte de var så läckra. Jag har funderat sen på varför jag inte tog frön och har sått dem igen men när jag ser på bilden kommer jag ihåg att det var en riktig lusblomma, så det var anledningen. Jag hatar löss. Två andra blommor som jag ratat av samma anledning är Ringblomma och Blomsterkrasse. Jag tycker de har sådan fin färg och lyser upp i trädgården men jag vill bara inte hålla på med en massa attiraljer som ska blandas och sprayas på för att hålla lössen i schack.

2 kommentarer:

  1. Det är en fin löpare som Du sytt, tycker jag. Mönstret som Du använt Dig av är tufft och effektfullt.
    Jag sydde en duk av det mönster och visade den på min blogg i mitten av april månad 2013.

    Dollandesign

    SvaraRadera