tisdag 28 januari 2014

My Quilt

 
 
Denna löpare färdigställde jag igår. Vi hade strömavbrott i mer än 3 timmar och då var det inte så mycket annat att göra än att sitta och sy avslutningskanten.

Jag prenumererar på den norska tidningen My Quilt och i nr 1 2013 finns detta mönster.

Jag blev helt såld på mönstret och tygerna var så vackra och jag har letat som en galning efter dem. Var inne och surfade på några norska quiltbutiker och hittade dessa hos Lappemor.

På mönstret är de i en annan färgställning, går mer åt grönt och orange. I alla fall, det är Modatyger och det finns en serie som heter Simple marks och finns även att beställa hos Modafabrics.

 
I detta nr finns många fina mönster så jag ska snart ge mig på nästa som är en löpare med Quick Curve ruler för en sådan har jag införskaffat nu.
 


3 kommentarer:

  1. Håller med om att de tygerna är jätteläckra! Väldigt snygg blev din löpare också!

    SvaraRadera
  2. Instämmer med föregående skrivare ..jätteläcker!!Bambikram

    SvaraRadera
  3. My Quilt verkar vara en intressant tidning.
    Löparen var tuff i sitt mönster och jag tycker att Din quiltning "förstärkte" mönstret.

    Dollandesign

    SvaraRadera