torsdag 14 november 2013

Cup cakes

Till en symässa i Malmö gjorde vi cup cakes.  Med en Coca cola kork, lite filt, fyllnadsvadd, garn, pärlor och lite fantasi blev det små läckerheter som både var beroendeframkallande och fettsnåla. Lite svårsmälta kanske.


Jag är väldigt förtjust i Nävor och i min trädgård har jag samlat på mig lite olika sorter. De är så spröda och fina och är väldigt tacksamma. En del sprider sig ganska bra, en del andra är mer svårflörtade.





 
Aj vad ont jag har. Detta hände för något år sedan. Morris hade varit ute en stund på natten och när jag släppte in honom märkte jag inget. Han brukar alltid hoppa upp och lägga sig i benänden på min säng. På morgonen när jag skulle bädda sängen var det alldeles blodigt, så det var snabbt iväg till Djursjukhuset. Vet ej vad som hänt men efter denna episod är han livrädd för alla motorljud och springer och gömmer sig. Han fick smärtstillande så jag tror han är mest förtretad över tratten.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar