fredag 15 november 2013

En liten börs

Jag var i Birmingham i augusti på deras årliga utställning. Det är andra gången som jag varit där. Det är helt fantastiskt och man blir bara helt uppslukad av alla vackra quiltar och alla butiker sen. I en ungersk monter köpte jag ett kit till den här börsen. Gå gärna in och titta på deras hemsida (Foltvilag), jag har lagt upp den på vänster sida.
I kitet fanns även med små pentagoner i plast, som jag gjort "bollen" på sidan av. Jättesmart. Känns lite stadigare när man syr. Finns under Templates på deras hemsida.

Beträffande Birmingham så är det Englands andra största stad. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, den är både vacker och ful på samma gång. En väldig blandning mellan gammalt och supermodernt. Det är en mycket trevlig stad att gå och shoppa i, massor med butiker och otroligt mycket blomsterarrangemang. Mycket väl värt ett besök.

 
Vi hamnade på Brindley Place efter rekommendationer av en trevlig tjej vi träffade på bussen. Från början har detta varit ett riktigt slumkvarter, som restaurerats och gjorts om till restaurangområde med massor med uteserveringar. Riktigt mysigt.


 
 

1 kommentar:

  1. Det var en söt liten börs som Du sytt. Och den lilla "bollen" är ju som ett litet smycke, tycker jag!

    Dollandesign

    SvaraRadera