måndag 18 november 2013

Lila för hela slanten

När jag var i Quiltköping i fjor köpte jag en rulle med olika lila tyger och dessa verkar räcka i all evighet. Jag tycker att jag har gjort hur mycket som helst och ändå har jag mer tyg kvar.
 En löpare blev det i japansk vikteknik. Skulle egentligen bli en börs. Jag har sytt allting för hand. Ett bra projekt att ha framför TV:n så man inte somnar.


Inspektion. Kan den vara skön att ligga på?
 
När jag byter löpare på mitt bord måste jag ju också sy lite matchande tillbehör att hänga i min trollhassel eller är det kanske ormhassel. Det är väl härligt att bara låta fantasin flöda med alla smålappar och dekorera med knappar, pärlor och med härliga trådar testa alla mönstersömmar på symaskinen.





Dom här ugglorna är bara så roliga att sy så jag har en nätt liten samling.
 
.. och så blev det en liten nåldynesköldpadda.
 
 

1 kommentar:

  1. Jag tycker att lila är en underbar färg!
    Det var tur att Du sydde Dig en löpare för av alla de blocken hade Du fått en jättebörs, ju.

    Dollandesign

    SvaraRadera