måndag 25 november 2013

Ett landmärke

Skabersjömöllan. "Nu är jag snart hemma" tänker jag varje gång jag ser den här välbekanta vyn. När jag jobbade åkte jag ofta till Stockholm fram och tillbaka på dagen med flyg från Sturup. Körde iväg vid femtiden på morgonen för att hinna med första planet och i bästa fall kunde jag åka hem vid sextiden på kvällen om det inte var några förseningar och då kändes det skönt när möllan dök upp i horisonten. Jag kan inte med ord beskriva hur skönt jag tycker det är att slippa detta (att flyga alltså).

Det här är min tredje X-block quilt med Belly Button linjalen. Sydd med jultyger, fast ganska diskreta sådana. Denna gång lyckades jag hålla ordning på tygerna så de kom rätt.



 
Var är havsutsikten?

1 kommentar:

  1. Fantastiskt, vilket häftigt mönster det blir, tycker jag.
    Tack, för att Du visar oss olika "typer" av linjaler, hur de ser ut och hur de kan användas.! Det uppskattar jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera