fredag 7 februari 2014

Enfärgade tyger

Jag blev lite sugen på att sy något med enfärgade tyger. I e-tidningen Modern Patchwork finns en hel del mönster med just enfärgade tyger. Det är första gången jag köpt en sådan här tidning men jag tror jag föredrar riktiga tidningar för jag glömmer av att jag har den på datorn och så är det ganska mysigt att sitta och bläddra och drömma sig bort. I alla fall så köpte jag ett charmpack och några andra enfärgade tyger och satte igång.

 
Jag fastnade för den här löparen, som nu är quiltad och klar. Eftersom det ösregnar ute blev inte bilden jättebra men stämmer ändå ganska bra med färgerna. En färgklick kan man säga.
 
 
Jag har även köpt den här boken som visar hela Robert Kaufmanns spektra av enfärgade tyger och en hel del roliga mönster.
 
Tog den här bilden på utställningen i Birmingham, tyckte den var så läcker.
 

På denna adress kan man beställa Modern Patchwork
 

2 kommentarer:

  1. Läcker löpare som du sytt. Det är kul att sy i enfärgade tyger som omväxling, tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Lekker löper. Jeg har alltid likt ensfargede tyger, og blander ofte friskt med mönstrede, noe som sikkert quiltpolisen ikke liker.... :-)

    SvaraRadera