onsdag 19 februari 2014

Katter, katter

En grytlappsvante. Jag tycker den är för fin för att användas för det är otroligt vad de blir nersölade och jag tycker inte att de blir så bra sen man tvättat dem så den här får nog mest ligga till prydnad.

Andra sidan ser ut så här.

Sydd efter ett mönster från Tyger & Ting men den stackaren ser liten ledsen ut och morrhåren hänger.

En annan liten ask. Jag gillar Makowers kattyger, det är sådan lyster i dem och just på detta så är det några av katterna som har små hattar på sig, de är så söta och glada.
 
För ett tag sedan klädde jag om en gammal stol med Laurel Burch tyg. Det är inte katter denna gång utan ett djungelmotiv. Tyckte den blev ganska läcker.

Kom igen då! Jag vill ha en kram.

 
Under Eliots första år bodde det i huset sidan om oss en kvinna som hade tre honkatter. Han var  väldigt intresserad av vad dessa katter gjorde och kunde ligga och titta på dem i flera timmar. En dag när jag var i trädgården så kallade grannen på mig. Hennes ena katthona skulle ha ungar och hon önskade så att det var Eliot som var pappan för han var ju så söt men jag var tvungen att göra henne besviken för vi hade kastrerat honom. Vi beslöt att göra detta för dels var han avelsstoppad, vilket innebär att man inte får registrera hans avkomma eftersom hans föräldrar var halvsyskon. Dels också för att det är lugnare för katten, hankatter kan försvinna långt bort när lusten sätter in. Eliot går inte så långt, han tar sin lilla runda och pinkar in sitt revir. Sen lägger han sig under granen och bevakar sitt territorium.
 
Första året hade han en liten pingla i ett halsband, som jag satte på honom när han skulle gå ut och då kunde jag höra ungefär var han var. Efter att jag läst en artikel om vilka hemska saker som kan hända med en katt med halsband om de fastnar någonstans kom halsbandet aldrig på igen.

1 kommentar:

  1. Jeg hörte i helgen om en katt som hadde hengt seg i halsbåndet, så det var nok lurt å ta det av. Han er jo en riktig flott kar. :-)

    SvaraRadera