onsdag 26 februari 2014

Hole in one

Förr spelade jag golf men har lagt av med detta numera. Klubborna står i förrådet som ett minnesmärke över en svunnen tid. Jag har aldrig lyckats slå hole-in-one. Det närmsta jag kommit är par. Då är det mycket roligare att göra hole-in-one på tyg. Att göra runda (eller ovala) former utan att applicera.

En liten muggmatta.
 
 En kasse där jag lagt in Laurel Burch katter i hålen.
 
... och så här ser andra sidan ut.
 
Ett pågående projekt med hole-in-one. Jag har alltid varit ganska svag för choklad så varför inte göra en quilt med godsaker på. Min tanke med det hela är, vill du vara smal, låt bli godsakerna. Vill du ha lite valkar här och där, ta en bit till och strunta i vad andra tycker.
 
Alla kvadraterna är sydda som block och ihopsydda med quilt-as-you go. På sidan har jag gjort ovaler, där har jag gjort alla tre ovalerna i ett bakgrundstyg.

 
Är du intresserad av att sy hole-in-one? Beskrivning hittar du här.
 
 
 

5 kommentarer:

  1. Så fint med chokladen och damerna Jag har sytt en löpare med hole in one för länge sedan, men kommer ihåg att det var jättekul att göra.
    Tack för tipset. Jag har laddat ner beskrivningen som en pdf-fil Tack Print friendly, en fantastisk gratistjänst på nätet

    SvaraRadera
  2. Inte heller jag har gjort någon hole-in-one än så länge, men det kanske blir. Däremot jag ju försöka mig på tekniken du tipsar om, det blev väldigt snyggt det du gjort. Kram

    SvaraRadera
  3. Mycket läcker muggmatta med gorillor och bananer, detsamma med chokladen och damerna samt väskan. Tack för den fina inspirationen!! Jag sparar ner beskrivningen som också var väldigt bra!

    SvaraRadera
  4. Tack, för att Du visade var Du hittat denna behändiga beskrivning på att "sy hål".

    Dollandesign

    SvaraRadera
  5. Ha ha... vilken rolig chokladkvilt! Perfekt med damerna och de läckra "provdockorna". Din inställning till chokladätande är alldeles rätt, tycker jag. Tack för länken... kanske jag testar såsmåningom.
    Ha de'

    SvaraRadera